مری موزیک

موسیقی

مری موزیک

موسیقی

درمان حساسیت غذایی در کودکان

درمان حساسیت غذایی در کودکان

حساسیت غذایی در کودکان

حساسیت غذایی در کودکان

اسهال و استفراغ، آسم، اگزما و التهاب پوستی شدید و آبریزش بینی از علائم آلرژی غذایی در کودکان هستند.

حساسیت غذایی یا آلرژی غذایی چیست؟

حساسیت (آلرژی) غذایی یک واکنش سیستم ایمنی بدن است به برخی از مواد غذایی خاص که هر زمان این مواد غذایی مصرف شوند بروز می کند.

اگر چه حساسیت غذایی کودکان بسیار نادر است اما در 6 تا 8 درصد کودکان قابل مشاهده است و بسیاری از کودکان به شیر و تخم مرغ حساسیت نشان می دهند.

مواد غذایی که در بروز حساسیت غذایی بیشتر شایع هستند عبارتند از:

شیر
تخم مرغ
ماهی
صدف
بادام زمینی
آجیل
سویا
گندم

علائم حساسیت غذایی چه چیزهایی هستند؟

کودکان مبتلا به حساسیت غذایی اغلب یک یا چند مورد از علائم زیر را خود نشان می دهند:

اگزما و التهابات پوستی شدید در نوزادان
استفراغ و اسهال بدون هیچ دلیل روشنی
آسم
آلرژی بینی (allergic rhinitis – آبریزش و خارش چشم و بینی به همراه گرفتگی بینی)

حساسیت غذایی چگونه شروع می شود؟

حساسیت به مواد غذایی به علت واکنش بدن نسبت به یک ماده غذایی معمول در رژیم غذایی اتفاق می افتد. این به این معناست که سیستم ایمنی بدن کودک شما یک آنتی بادی به نام IgE را در واکنش به یک ماده غذایی خاص تولید می کند. این آنتی بادی باعت بروز علائم حساسیت می شود.

تقریبا یک سوم افراد برخی مواد غذایی خاص را از رژیم غذایی خود و یا کودکانشان حذف می کنند و اعتقاد دارند که این مواد غذایی خاص باعث بروز حساسیت غذایی می شوند اما در حقیقت تنها 6 تا 8 درصد کودکان به برخی مواد غذایی حساسیت دارند که بسیاری از آنها تا قبل از رسیدن به سه سالگی بهبود می یابند.

چه کودکانی در معرض خطر حساسیت غذایی قرار دارند؟

حساسیت غذایی نوع یک تا حد زیادی ارثی است. پس اگر سابقه خانوادگی ابتلا به حساسیت، تب یونجه، آسم و اگزما را دارید، قبل از باردار شدن حتما با پزشک مشورت کنید.

اگر نسبت به حساسیت غذایی کودک خود مشکوک باشیم چه باید بکنیم؟

قبل از هر چیز با پزشک مشورت کنید.
مواظب باشید که کودکتان را در شرایطی قرار ندهید که دچار سوء تغذیه شود.
تغییر در اجابت مزاج کودکتان همیشه نشانه ای از حساسیت غذایی نیست.
تغییر در اجابت مزاج کودکتان همزمان با تغییر در رژیم غذایی او کاملا طبیعیست.
و نکته آخر و مهم تر از همه: آرام باشید. تا زمانی که پزشک متخصص حساسیت غذایی کودکتان را تایید نکرده است به هیچ عنوان این تصور و نگرانی را به خودتان راه ندهید. سعی کنید اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید.

درمان حساسیت غذایی چگونه است؟

برای این نوع از حساسیت غذایی، حذف ماده غذایی که باعث بروز این حساسیت شده از رژیم غذایی اولین اقدام برای درمان خواهد بود. در برخی موارد نادر ممکن است فرد با خوردن مقدار بسیار کمی از ماده خوراکی دچار شوک آنافیلاکتیک (Anaphylaxis – تنگی نفس شدید و اختلال در گردش خون) شود و به شدت در معرض خطر قرار بگیرد.

شوک آنافیلاکتیک نیاز به اقدامات سریع پزشکی دارد لذا در هنگام مواجهه با چنین مواردی بلافاصله با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید

منبع : کوکا

پرداخت عوارض شهرداری

با پرداخت به هنگام عوارض پایدار، در توسعه و

عمران شهر خود سهیم باشیم.

عوارض (درآمدهای) پایدار شهرداری ها:

تامین منابع درآمدی و مالی از ابتدای تاسیس شهرداری ها مورد تاکید بوده و مدیریت شهری با دغدغه فراوان باید درآمد مورد نیاز شهرداری را برای تامین اداره شهر به گونه ای تامین نمایند که فرآیند حرکت آن به سمت توسعه پایدار شتاب گیرد و فرصت زندگی برای نسل های حال آینده نیز فراهم آید. برای تحقق این امر و برای نگهداشت، توسعه و عمران شهر نیاز به برنامه ریزی دقیق بر اساس میزان درآمدها است که درآمدهای پایدار مناسب ترین منبع تامین مالی مورد نظر می باشد.

شهرداری تهران از سال 1386 رویکرد وصول درآمدهای پایدار را در اولویت برنامه های خود قرار داده تا شهرداری با فرهنگ اسلامی،ایرانی و مدرن درخور شهروندان مشارکت پذیر تهرانی ایجاد نماید.

آشنایی با برخی از درآمدهای پایدار شهرداری تهران

 

عوارض نوسازی و عمران شهری

عوارض نوسازی و عمران شهری، یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری هاست که به موجب قانون نو سازی و عمران شهری از سال 1348 تا کنون در تمام شهرها دریافت می شود. به استناد دستورالعمل وزارت کشور عوارض نوسازی سال جاری (1393) بر اساس مبالغ سال گذشته و (به صورت علی الحساب) محاسبه و اعلام می گردد.

عوارض کسب و پیشه (مشاغل)

عوارض کسب و پیشه (مشاغل) نیز به عنوان یکی دیگر از منابع درآمدی پایدار شهرداری ها تعریف شده و شامل کلیه موسسات، شرکت ها، واحدهای صنفی و واحدهای شغلی دارای مقررات خاص از قبیل، پزشکان، موسسات درمانی، بهداشتی، وکلای دادگستری، روزنامه نگاران، دفاتر اسناد رسمی و … می گردد.

بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی، غیر مسکونی)

بهای خدمات مدیریت پسماند ( رفت و روب، جمع آوری، حمل و دفع) توسط شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 1386/04/12 تصویب و اصلاحیه های بعدی آن پس از طی مراحل قانونی، برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شد. پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در واحدهای مختلف اعم از مسکونی و غیر مسکونی، به عهده بهره بردار آنمی باشد.

عوارض سالیانه خودرو

به منظور تامین درآمدهای پایدار شهرداری تهران، عوارض خودروهای سواری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دریافت می شود. مبنای محاسبه عوارض سالیانه خودروهای سواری تولید داخل 1/5 در هزار قیمت فروش کارخانه و برای خودروهای وارداتی 1/5 در هزار ارزش گمرکی و حقوق ورودی می باشد.

تذکر:به استناد بند (و) ماده (46) قانون مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت عوارض سالیانه پس از موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای معادل 2 درصد به ازای هر ماه تآخیر می شود.

نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو

پرداخت غیر حضوری: مراجعه به پرتال شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir  و وارد نمودن شماره 17 رقمی شناسه خودرو (VIN) و دریافت مفاصا حساب اینترنتی پس از پرداخت. (با انتخاب گزینه ارسال از طریق پیک)

پرداخت حضوری: شهروندان محترمی که اطلاعات خودروی آنها در سامانه موجود نباشد و یا بنا به دلایلی قادر به پرداخت اینترنتی عوارض نباشند، با در دست داشتن مدارک خودرو، شامل (سند مالکیت، برگه فروش کارخانه یا برگ گمرکی و قبوض پرداختی سنوات قبل) به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران مراجعه نمایند.

عوارض سالیانه موتور سیکت

بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اخذ عوارض سالیانه موتورسیکلت ها در محدوده شهر تهران از ابتدای سال 1383 اجرایی گردید. شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به پرتال شهرداری تهران و یا مراجعه حضوری به نواحی مناطق 22 گانه شهرداری تهران و یا کلیه دفاتر خدمات الکترونیک شهر، پس از ثبت اطلاعات موتور سیکلت و صدور قبض و پرداخت آن، مفاصا حساب دریافت نمایند.

روش های پرداخت عوارض

در راستای توسعه خدمات غیر حضوری و نیل به شهر الکترونیک، به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، امکان پرداخت قبوض و عوارض از طریق غیر حضوری و پرتال اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir فراهم است. سایر روش های غیر حضوری عبارتند از: سامانه تلفنی 137، همراه بانک، اینترنت بانک، تلفنبانک و کلیه درگاههای غیر حضوری بانک ها و یا مراجعه به کلیه دفاتر خدمات الکترونیک شهر و مراجعه به ادارات درآمد مناطق 22 گانه شهرداری تهران

از دیگر عوارض پایدار شهرداری تهران می توان به عوارض فعالیت شرکت های دولتی و عوارض تابلو (تبلیغاتی و اختصاصی) اشاره کرد.

شهروندان محترم در صورت وجود هرگونه پرسش در خصوص پرداخت قبوض شهرداری و عوارض به آدرس اینترنتی اداره کل تشخیص و وصول درآمد به نشانی daramad.tehran.ir و یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر و ستادهای ویژه پاسخگویی مستقر در ادارات درآمد مناطق 22 گانه مراجعه  و یا با تلفن 137 و 188 تماس حاصل نمایید.

ضمنآ در صورت تمایل به منظور دریافت الکترونیکی قبوض از طریق پیامک در سنوات آتی، بترتیب شماره شناسایی ملک/واحد، نام مالک، نام خانوادگی مالک و شماره تلفن همراه مالک را مانند نمونه زیر به سامانه 30004285 پیامک نمایید.

نمونه پیامک: 244820170003001 علیرضا احمدی 091200000

با توجه به هزینه های نگهداشت و عمران شهر، شهروندانی که وظیفه خود می دانند عوارض متعلقه ملک خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند، در زمره خوش حسابان شهرداری تهران قرار می گیرند. این شهروندان با پرداخت به هنگام عوارض پایدار شهری علاوه بر بهره مندی از مزایای مربوطه در قانون و اعطای جوایز خوش حسابی، در ساختن شهری زیبا و پویا نیز مشارکت و همیاری می نمایند.

(شایان ذکر است از سال 1386 به شهروندانی که عوارض سالیانه ملک خود را تا مهلت اعلامی پرداخت نموده اند، به قید قرعه جوایز نفیسی علاوه بر 10% جایزه خوش حسابی اعطا گردیده است.)

ساخت ماندگارترین پروژه های عمرانی شهری با پرداخت عوارض به هنگام شما شکل می گیرد و خدمتگزاران شما در شهرداری تهران تلاش می کنند، تا فعالیت ها و اقدامات خود در زمینه فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی به منظور افزایش رفاه شهروندی در اختیار همشهریان گرامی قرار دهند و کلانشهر تهران را به شهری سبز و زیبا، ایمن و پویا تبدیل نمایند. از شما شهروند مسئولیت پذیر که با پرداخت به هنگام عوارض ملک خود، شهرداری تهران را در تحقق آیین خوش حسابی یاری می رسانید، سپاسگزاریم.

منبع : asemooni

خدمات مجالس چگونه است

خدمات مجالس عروسی

خدمات مجالس عروسی

تشریفات مجالس یا خدمات مجالس خوشبختی با توجه به سابقه درخشان خود توانسته تا در تمامی زمینه ها اطلاعات مناسبی به همراه ارتباطات مناسبی را کسب نماید. از اینرو عروس و دامادهای عزیز می توانند کلیه خدمات مجالس خود اعم از فیلمبرداری ، ماشین و دسته گل عروس ، آرایشگاه عروس ، مزون عروس ، باغ و تالار دلخواه خود به همراه موزیک شاد و جذاب را با تشریفات مجالس خوشبختی داشته باشند.

در واقع هماهنگ بودن تمامی گروه های خدماتی با یکدیگر مراسم شما را بسیار زیبا و جذابتر خواهد نمود علاوه بر این در هزینه شما تاثیر بسیار مطلوب و مقرون به صرفه تری را خواهد داشت.

 

 

 

 

خدمات فیلمبرداری و عکسبرداری عروسی

آتلیه عکاسی و فیلمبرداری

موسسه تصویربرداری خوشبختی ، با کسب تجاربی ارزنده و مهم در راستای تحقق بخشیدن به رویای شیرین ازدواج زوجهای جوان مفتخر است که گامی بلند به سوی هر چه زیباتر شدن مراسم شما عزیزان داشته باشد .

با در نظر داشتن این حقیقت که تصویربرداری و عکاسی یکی از مهم ترین بخش های مراسم ازدواج و تشریفات می باشد ، به شما عزیزان توصیه می شود که در انتخاب عوامل و ادوات این امر مهم دقت لازم را منظور فرمایید .

 

 

خدمات ماشین گل و دسته گل عروسی


تشریفات مجالس خوشبختی با ارائه جدیدترین مدل های دسته گل عروس به شما در این زمینه کمک میکنند. انتخاب نوع گل یکی از مهمترین بخش تزئین و طراحی ماشین عروس میباشد .سعی کنید از گلی استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد تا در آخر مراسم نیز همانند اول کیفیت خود را حفظ کند.
یک نکته دیگر این است که معمولا با توجه به رنگ ماشین عروس ، از رنگی متضاد برای گل آرایی استفاده میشود.

 

 

 

خدمات باغ و تالار عروسی

خدمات باغ و تالار عروسی

باغ عروسی یکی از مهم ترین آیتم های مراسم عروسی بوده که حساسیت های زیادی را ایجاد می نماید. شما با ما می توانید یا خیالی آسوده هر باغی را با شرایط مورد نظر شما تطبیق نمائید و عروسی را با سلیقه شما و سبک ما تجربه نمائید.

 

 

 

 

خدمات موزیک عروسی

خدمات موزیک عروسی

بخش موزیک مراسم از جمله موارد مهم میباشد .به دلیل تنوع درکارها وسبک های مختلف موزیک معمولا عروس وداماد انتخاب سختی را پیشرو دارند تا به آنچه برای موزیک مراسم خود دارند برسند . ازجمله وظایف تشریفات مشاوره وراهنمایی در این مورد میباشد

 

 

 

 خدمات آرایشگاه عروسی

با تشریفات مجالس خوشبختی شما نیز می توانید به سادگی و با خیالی آسوده خدمات آرایش و زیبایی عروس خانوم های عزیز را فراهم آورید.

 

مزون عروس

عروس های بسیار حساس و پر استرس می توانند از تشریفات مجالس خوشبختی جهت انتخاب مزون عروسی مطمئن و معتبر نهایت بهره را گیرند.

منبع : khoshbakhti-wedding